Zlatobazar.cz

Nahlásit inzerát

Máte podezření na závadný inzerát nebo uživatele? Stali jste se obětí podvodu? Prosím, nahlaste nám to. Pomůžete tím zavčas ochránit další uživatele před případným nebezpečím. Stejným způsobem poté mohou zase ostatní uživatelé ochránit vás. Jsme komunita, v které není místo pro podvodníky a neseriózní prodejce, kteří porušují naše podmínky a zákony ČR.

  • Možnost nahlášení inzerátu se nachází u každého inzerátu a je označena jako „Nahlásit inzerát“
  • Inzerát nám můžete nahlásit také pomocí formuláře (z roletky vyberte “Nahlásit inzerát”)
  • Další možností je nám inzerát nahlásit na náš e-mail podpora@zlatobazar.cz
Je potřeba, aby vaše nahlášení bylo důvěryhodné, nezapomeňte v něm tak pečlivě a srozumitelně popsat celou situaci a nejlépe poslat také doplňující screenshoty. V případě, že nebudeme mít žádné pochybnosti, daný inzerát rovnou deaktivujeme nebo uživatele zablokujeme. Pokud to nebude zcela jednoznačné, tak inzerát nebo uživatele zatím dočasně zablokujeme a pošleme mu upozornění o nahlášení, kdy bude poté mít 14 dní na reakci, tím prověříme, zdali je nahlášení oprávněné. V případě, že ano nebo nahlášený uživatel nebude do dané lhůty reagovat, může být zablokován či smazán trvale. Pokud to bude uživatel rozporovat, bude řešeno individuálně. Pokud by bylo zjištěno, že nahlášení bylo neoprávněné, bude uživatel či inzerát odblokován. Prosím, nahlašujte pouze skutečné situace, v případě vědomého zneužití můžete být sami zablokováni. 
Řešení sporů
Pokud jste se již stali obětí podvodu, řešení sporů probíhá mezi nakupujícím a prodávajícím a to dle platných zákonů ČR. Zlatobazar.cz pouze zprostředkovává kontakt mezi nakupujícím a prodávajícím a nepřebírá tak žádné záruky za úspěšné dokončení obchodu, stejně tak kvalitu, pravost, dodání, odebrání a zaplacení nabízených věcí. 
 
  • Pokud vám v dobírce nepřišlo zakoupené zboží, ihned informujte PČR a to nejlépe ještě na poště nebo výdejním místě, kde jste balíček přebrali a rozbalili. Při rychlém jednání může ještě policie zastavit převod platby
  • V případě, že jste vyplnili údaje o své kartě na falešných stránkách, ihned kontaktujte svou banku a zablokujte kartu
  • Pokud jste se stali obětí podvodu jiným způsobem, obraťte se na PČR

Můžete také zkusit prodejce vyzvat, aby do vámi určené lhůty učinil nápravu, tzn. zboží bylo dodáno nebo platba vrácena a pokud se tak nestane, bude vše ihned oznámeno na Policii ČR. Pokud ani to s prodejcem nepohne, nezbývá vám, než skutečně podat trestní oznámení. U škody, která je vyšší jak 10 000 Kč, už jde o trestný čin. Do této výše se jedná pouze o přestupek. V případě více poškozených se tyto částky ale sčítají. Můžete také zkusit zjistit, třeba prostřednictvím naší facebook komunity, jestli není poškozených uživatelů od daného prodejce více a spojit se spolu. V případě, že nám popíšete vaši situaci a problém, můžeme také z naší strany zkusit vyzvat protistranu k řešení situace a pokud nedojde k úspěšnému vyřešení situace, tak problémového uživatele alespoň zablokovat.
 
Myslete, prosím, na prevenci, neposílejte peníze předem a neklikejte na podezřelé odkazy. U vyšších částek si nákup ošetřete smlouvou. Zkontrolujte si zboží před nákupem. Obchodujte pouze v rámci ČR. Více o bezpečném nákupu zde.
Podvodné odkazy
Pokud Vám přišel podvodný e-mail nebo zpráva např. tvářící se jako stránky doručovatele či banky, které bývají nejčastěji podvodníky zneužívány, prosím, pošlete nám screenshot, zařadíme ho do galerie, aby ostatní viděli, jak podvodný e-mail vypadá a neklikali na něj.

Terčem reverzních inzertních podvodů se stávají zejména prodávající. Dávejte si pozor, zdali vám odpovídá na inzerát skutečná a seriózní osoba, podvodný zájemce, který na vás útočí, zájem pouze předstírá a poté vám pošle odkaz na falešnou platební bránu nebo falešnou stránku dopravce.

Nikdy nevyplňujte v takových odkazech své bezpečností údaje k bankovnictví nebo údaje o vaší platební kartě a ani nepředávejte kódy z bezpečnostních SMS třetím osobám.